Adalah penting untuk menghubungi Etiqa secara terus, supaya anda tidak kehilangan wang atau bila-bila masa apabila anda melalui ejen insurans. Walaupun kelewatan satu hari boleh menyebabkan anda memerlukan banyak wang. Hubungi bahagian perkhidmatan pelanggan Etiqa dan nyatakan niat anda untuk membatalkan polisi anda.
Bergantung pada berapa lama anda membatalkan kontrak anda, anda boleh mengharapkan untuk menerima jumlah yang berbeza kembali.
Jika anda membatalkan dalam masa 15 hari selepas pendaftaran:
- Semak dengan syarikat insurans jika polisi anda masih dalam tempoh 15 hari selepas pendaftaran. Jika ya, anda boleh mengharapkan bayaran balik penuh wang yang telah anda bayar setakat ini.
Jika anda membatalkan selepas 15 hari pendaftaran:
- Anda masih boleh membatalkan, namun anda tidak akan menerima bayaran balik penuh premium yang telah anda bayar.
Di samping itu, jika polisi anda telah digunakan selama lebih daripada 1 tahun, anda boleh mengharapkan bayaran balik yang dipanggil “nilai serahan”. Jika kurang daripada 1 tahun, anda mungkin mempunyai sedikit atau tiada nilai serahan langsung.
Maklumat hubungan untuk wakil khidmat pelanggan Etiqa adalah seperti di bawah.
Talian hotline Wakil Khidmat Pelanggan: 1 300 13 8888.
Sebelum menghubungi, sila ambil perhatian bahawa Pusat Hubungan Etiqa beroperasi dari 9.00 pagi hingga 5.00 petang dari Isnin hingga Jumaat dan 8.30 pagi hingga 12.30 tengah hari pada hari Sabtu. Pusat hubungan akan ditutup pada hari Ahad dan Cuti Umum.